آغاز به کار جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان همه چیز درباره سریال رخنه + بازیگران و خلاصه داستان جشن روز دختر در «باغ شادونه» دانلود آهنگ و ترانه با موضوع باران + متن «میشل یو» در «بلید رانر ۲۰۴۹» شباهت عجیب رضا عطاران با صدام حسین + عکس داستان «باستان» | کتاب‌فروشی قدیمی و تأثیرگذار شهر، امسال صدساله می‌شود انتشار ۲ کتاب آموزشی جدید در حوزه موسیقی ایرانی همه فن حریف | نگاهی به مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های رضا عطاران به مناسبت سالروز تولدش + تصاویر حافظ افسانه‌های خراسانی | درباره حمیدرضا خزاعی به مناسبت نخستین سال روز درگذشتش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ برنامه‌های تلویزیون در «دهه کرامت» + زمان پخش ماجرای اعتصاب کارکنان در جشنواره کن ۲۰۲۴  فیلم‌های سینمایی تلویزیون در سومین هفته اردیبهشت (۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش ویژه برنامه‌های رادیو در جشن میلاد حضرت‌معصومه (س) + زمان پخش «سپند امیرسلیمانی» ازدواج کرد + عکس جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
سرخط خبرها

«ملودی» فیلم کارگردان ایرانی از اسکار حذف شد

  • کد خبر: ۱۹۶۵۵۳
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
«ملودی» فیلم کارگردان ایرانی از اسکار حذف شد
فیلم سینمایی «ملودی» ساخته بهروز سبط رسول به دلیل عدم احراز شرایط مورد نظر آکادمی اسکار، از رقابت در شاخه بهترین فیلم بین المللی حذف شد.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس قوانین اسکار، کشور‌هایی که برای اولین بار فیلم به آکادمی ارسال می‌کنند (یا در پنج سال گذشته فیلم ارسال نکرده اند) باید فهرستی از اعضای کمیته انتخاب و مواد درخواستی را برای آکادمی ارائه دهند، اما کشور تاجیکستان نتوانست این فهرست را به موقع ارسال و در نهایت در فهرست آثار واجد شرایط قرار نگرفت.

«ملودی» به نویسندگی و کارگردانی بهروز سبط رسول، داستان زنی را دنبال می‌کند که در مرکز کودکان سرطانی به آموزش موسیقی می‌پردازد. وقتی شاگردانش از او درخواست می‌کنند که با صدای پرندگان یک قطعه موسیقی بسازد، ملودی به روستای زادگاهش سفر می‌کند تا پرنده‌ها و همچنین خواننده‌ای قدیمی را پیدا کند که از مکان آن‌ها مطلع است. نقش اصلی این فیلم را دیمان زندی بازی می‌کند و علیرضا استادی و مقداد اسلامی دیگر بازیگران این فیلم هستند.

تاجیکستان در سال ۲۰۰۵ نیز قرار بود و با فیلمی از محسن مخملباف در اسکار شرکت کند، اما در نهایت نسخه نهایی این فیلم تا زمان مقرر به آکادمی ارسال نشد و این فیلم واحد شرایط شناخته نشد.

تنها بار دیگری که تاجیکستان در رقابت اسکار حضور داشت به سال ۱۹۹۹ بازمی‌گردد که فیلم «لونا پاپا» ساخته «بختیار خدای‌نظرف» معرفی شد و در نهایت به فهرست نامزد‌های نهایی شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان راه نیافت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->